Villkor Catering

Det är ofta mycket att tänka på inför ett matarrangemang. Så kan det åtminstone kännas, eller hur? Vi är vana att lösa de problem som du kanske upplever för första gången. Och vi gör det gärna.

Det är ofta mycket att tänka på inför ett matarrangemang. Så kan det åtminstone kännas, eller hur? Vi är vana att lösa de problem som du kanske upplever för första gången. Och vi gör det gärna.

PERSONAL

Behöver ni personal så hjälper vi gärna till. Vi räknar med en serveringspersonal på 15 gäster vid en sittande middag och en personal på ca 25 gäster vid buffé eller cocktailparty. Är arrangemanget större än 50 gäster ser vi gärna till att det finns en hovmästare som koordinerar allt. Är det ett arrangemang som kräver en kock så räknar vi oftast en kock på ca 50 gäster. Bokning och avbokning av personal måste göras minst 5 arbetsdagar före festen/arrangemanget.

Vid sent arbete och/eller när kommunala färdmedel saknas debiteras ersättning för taxiresa/resekostnader från festplatsen till vårt kök. Personalen är olycksfallsförsäkrad.

Hovmästare/arbetsledare 575 kr/timme
Serverings personal 437,50 kr/timme
Kock 495 kr/timme
Ob-tillägg
Måndag – fredag, kl. 20.00 – 01.00 59 kr/timme
Lördag, kl. 16.00 – 01.00 59 kr/timme
Söndag, kl. 06.00 – 01.00 59 kr/timme
Alla dagar, kl. 01.00 – 06.00 112 kr/timme

Vi brukar räkna med att personalen börjar arbeta 2–3 timmar före arrangemangets start och är klara 1 timme efter dess slut.

Minimumdebiteringen är 4 timmar. Tiden räknas från avgång till återkomst till leveransköket på Jägmästargatan 2 i Stockholm.

LEVERANS

Vi levererar till önskad plats måndag–fredag mot ersättning. Helger vid överenskommelse. Leveransavgiften varierar beroende på avstånd och tidpunkt. Dessa priser gäller innanför tullarna i Stockholm. Leverans utanför tull enligt offert inklusive trängselskatt. Vid leverans till hus utan hiss/med små hissar, vagnar som ej går att rulla, vid lång väg till och från bilen eller om porslinet inte är ihop plockat tillkommer eventuella kostnader.

Kontakta för leveranskostnader.

Använder ni vår utrustning tillkommer en returtransport på 440:-
(retur vardagar dagen efter eller måndag efter helg kl 8– 17)
Vill ni kan ni hämta och lämna allting själva i vårt kök på Jägmästargatan 2 i Stockholm. Telefonnummer vid hämtning och lämning: 08-7315711. Returnera nästkommande vardag.

PORSLIN OCH UTRUSTNING

Förutom mat och dryck kan vi stå till tjänst med porslin, dukar, bord, stolar, belysning etc. Lämna era uppgifter så tar vi fram en offert. Allt efter era önskemål.
Extra transportkostnad tillkommer vid beställning av porslin, tält eller annan utrustning.

SKADAT OCH FÖREKOMMET GODS

Vid fakturering debiterar vi för allt skadat, kantstött eller borttappat gods. Var därför noggrann med att kontrollera att allt gods följer med tillbaka.

OFFERT

En offert från oss är ett förslag där vi beskriver vad vi levererar och ger en uppskattning av kostnaderna. Giltighetstiden är 30 dagar. För större evenemang sänder vi ut en orderbekräftelse som vi vill ha din underskrift på för att minimera risken för missförstånd.

BOKNINGSRUTINER

Minsta beställning är 20 personer per rätt om ingenting annat är överenskommet. Under helger är minimumantalet 25 personer. Beställ gärna i god tid. Vi behöver er beställning senast 4 vardagar före leverans. Då underlättar ni för er och vår planering. Skulle ni vara ute i sista minuten så försöker vi givetvis hjälpa er, med reservation för att utbudet då kan vara begränsat. Senast 3 vardagar/72 timmar innan leverans fastställs angivet antal. Därefter måste vi tyvärr debitera angivet antal.

AVBOKNING

Du kan boka av din beställning fram till 4 arbetsdagar före leverans. Vid senare avbokning debiteras 50 % av bokningssumman samt kostnader för nedlagd tid och råvaror. Vid avbokning senare än 2 vardagar/48 timmar före leverans utgår debitering på 100 %.

BETALNING

Betalning sker swish eller med kort vid leverans eller på faktura. Vid kortköp så måste beställaren meddela leverantören att kortbetalning kommer att ske. På priset tillkommer eventuella leverans- och personalkostnader samt ersättning för skadat eller förkommet gods.

Betalningsvillkor: 30 dagar netto. Dröjsmålsränta med 22 % efter förfallodatum.

Vi reserverar oss för eventuella pris- och sortimentsförändringar.

BG Gastronomisk Catering AB är godkänd för F-skatt.

KONTAKT

BG Gastronomisk Catering AB, Box 4035, 18104 Lidingö
Telefon: 08-731 57 11
E-post: bokning@gastronomiskcatering.se
Hemsida: gastronomiskcatering.se

Nu när du gått igenom vårt utbud så vill du förhoppningsvis också ha kontakt med oss. Du kan göra förfrågningar eller beställningar via telefon eller e-post. Vi ser fram emot att hjälpa dig och svara på eventuella frågor.